26 feb 2013

Axudar, Reciclar, Xogar e Aprender

O xogo na Educación Infantil é unha necesidade básica para un bo desenrolo da intelixencia e traballar o equilibrio físico-emocional.
Mediante o xogo trabállanse  os contidos do currículo e favorécese o desenvolvemento dos valores fundamentais logrando a consecución das competencias básicas.
Na clase de Educación Infantil, os nenos e nenas xogan cos tapóns que cada día traen para colaborar na campaña de recollida para reciclaxe e recadar diñeiro para nenos e nenas que precisan de operacións custosas.
Con estes tapóns, antes de levalos ao caixón de recollida,os nenos e nenas fan construccións, descubren olores, len, investigan, valoran os tamaños, contan, etc...

21 feb 2013

Rainy days

Farto dos dos días de choiva?
Fed up with rainy days?
Aquí tes un debuxo para colorear, se non podes saír xogar:
Here is a picture to color, if you can't go outside and play:




 
Rain, rain,
go away, come again, another day.
 



Podes escoitar esta música de fondo cando pintes.
You can listen to this beautiful song while you are coloring.

 
...e si o  que  che gusta é pintar online prema neste enlace:
and... if  you  prefer  coloring  online,  click here:

 

20 feb 2013

Poemas de Rosalía


Aquí vos deixamos catro poemas da nosa autora, tres deles musicados  por  famosos cantantes  e  músicos galegos e o outro maxistralmente recitado. ¡Que os disfrutedes moito!


Adiós ríos, adiós fontes - Amancio Prada


Luz Casal & Carlos Nuñez - Negra sombra.


ROSALÍA de CASTRO vaite noite, vai fuxindo...


Amancio Prada - Mais o que ben quixo un día



19 feb 2013

Rosalía de Castro

Sabíades que o día 21 fará 176 anos que naceu a gran escritora galega Rosalía de Castro?
Para empezar a recordala aquí tedes unha...
 
...breve Biografía 

Rosalía de Castro, poetisa e novelista española, naceu en 1837, en Santiago de Compostela. Filla de nai solteira dunha familia galega adiñeirada e dun sacerdote José Martínez Viojo, figura no rexistro civil, como filla de pais descoñecidos.

Os seus primeiros anos pasounos ao coidado da familia paterna, gustáballe a música, o debuxo e a declamación. Anos máis tarde, viviu coa súa nai en Santiago de Compostela; en 1855 trasladouse a Madrid e foi alí onde publicou a súa primeira obra, o poemario en castelán titulado "La Flor" (1857). Este libro recibiu moi boas críticas do historiador e escritor Manuel Murguía (1833-1923). En 1858 Rosalía e Manuel casáronse e debido á actividade do seu esposo, percorreron varias rexións de España.

En 1859 Rosalía escribiu a novela "La hija del  mar" como unha homenaxe ao valor da súa nai que, sendo solteira, soubo desafiar a sociedade dese momento. Tras morrer a súa nai en 1862, o matrimonio trasladouse a Galicia; alí escribiu un pequeno libro de poesías, "A mi madre", onde expresou a súa gran dor e soidade. Ferviente defensora das culturas autóctonas e tradicionais, Rosalía foi precursora do renacimiento cultural da literatura galega, escribindo o seu primeiro libro en lingua galega, considerada ata ese entón, só un dialecto, "Cantares galegos" (1863) onde fai unha denuncia social do pobo galego maltratado e explotado en terras estranxeiras.

En 1868 trasladouse a Simancas, Valladolid, cando o seu marido é nomeado director do arquivo da mesma localidade, permanecendo dous anos. A partir de 1871 viviu en Galicia.

A perda dos dous fillos menores dos sete que tivo e a tendencia melancólica do seu carácter, sumiron a Rosalía nunha fonda tristeza que se reflectiu en moitos dos seus poemas: nostalxia da súa terra galega, amores desgraciados, unha visión sombría da existencia humana. Algunha das súas obras "Ruínas" (1866), "El Caballero de las Botas Azules" (1867), "El domingo de Ramos" (1881). No poemario "Follas Novas" (1880) segundo libro escrito en galego, atopamos nuevamente a crítica social: denuncia a marginación do sexo feminino, dos nenos huérfanos e dos campesiños que debían emigrar por falta de traballo.

Durante a súa vida Rosalía sufriu o estigma de ser "filla dun cura", e ao publicar libros e ser muller, non tivo moito recoñecemento da súa obra. Rosalía de Castro morreu en 1885, aos 48 anos, en Padrón, logo dunha grave enfermidade. Os seus restos foron trasladados en 1891 a Santiago de Compostela.

Trala súa morte, os escritores Azorín (1873-1967) e Miguel de Unamuno (1864-1936) foron os que máis valoraron a súa obra, nas primeiras décadas do século XX. En 1963 aos cen anos de ser publicado o seu primeiro libro en galego, houberon en Galicia varios actos para homenajear a Rosalía de Castro. Na actualidade, as súas creacións literarias seguen sendo obxecto dunha gran bibliografía e crítica literaria, sendo os seus poemas traducidos a varios idiomas. Está considerada como a precursora e innovadora do movemento romántico español.

The solar system

Watch this video on youtube about the solar system



Interesting?
Now you are ready to sing this song:




Lyrics:
I am the Sun.
I’m a burning ball of fire.
I’m very big indeed.
Life on earth depends on me.
I am the sun.

I am Mercury.
I’m the closest planet to the sun.
I’m a ball of iron — I have no moons.
I am Mercury.

I am Venus.
I’m the same size as the Earth
but I spin the other way and much more slowly.
I have no water — I am Venus.

I am the Earth.
The place where we all live.
There is land and lots of sea so I look blue.
I have a moon.
I am the Earth.

I am Mars.
I’m a rocky, red planet.
My mountains are the highest in our solar system.
I have 2 moons.
I am Mars.

I am Jupiter.
I’m a gas giant.
I’m the biggest and I spin the fastest.
I have the biggest moon.
I am Jupiter.

I am Saturn.
I’m a gas giant.
My rings are made of ice.
Titan is my biggest moon.
I am Saturn.

I am Uranus.
I’m an icy gas giant.
I’m the coldest planet in our solar system.
And I have rings made of dust.
I am Uranus.

I am Neptune.
I’m an icy gas giant.
I’m the farthest planet from the sun.
I have many storms.
I am Neptune.
We are The Solar System.
We are The Solar System.

Hoxe: 540 Aniversario do nacemento de Nicolás Copérnico

Pequena Biografía do home que se atreveu a decir que os planetas xiran arredor do Sol (teoría heliocéntrica)
Naceu en Torum, hoxe territorio polaco en 1473. Aos dez anos quedou huérfano e mudouse a vivir cun tío sacerdote, quen se converteu no seu titor e tivo unha gran influencia nos seus primeiros anos de estudos básicos e universitarios. Copérnico estudou dereito canónico nas Universidades de Cracovia e Bolonia.

En Italia, mentres terminaba os seus estudos, había un gran movemento cultural coñecido como humanismo italiano, o cal tivo un gran impacto nel e foi vital para a elaboración da obra astronómica nos seus anos venideros.
Con todo, o seu interese pola astronomía non foi moi notable durante a súa etapa de universitario. Nunca perdeu a súa paixón por seguir estudando, pois continuou os seus estudos en medicina e fixo un doctorado en dereito canónico na Universidade de Ferrara, Italia en 1503.
Finalmente no ano 1507, comezou o seu camiño glorioso na astronomía. Naquel ano Copérnico presentou o seu primeiro traballo, leste trataba sobre un sistema astronómico heliocéntrico no cal a terra orbitaba en torno ao sol e desprendíase totalmente da teoría do sistema tradicional, cuxa premisa indicaba que os movementos de todos os corpos celestes tiñan como centro o noso planeta.


O seu traballo tivo unha gran aceptación e foi masificado parcialmente, pois realizaron varias copias manuscritas que chegaron a mans de estudiosos da astronomía. A partir dese momento foi considerado como un estudioso desta ciencia.
No ano 1513 participou na reforma do calendario juliano ( é o antecesor do calendario gregoriano, que actualmente é utilizado na maioría dos países desde 1582) os seus aportes e descubrimentos foron moi valorados, e ata o Papa Clemente VII invítoo a facer públicos os seus achados.
A súa obra mestra foi titulada: "As revolucións dos orbes celestes" cuxa principal tese era a defensa da hipótese heliocéntrica e as súas principais ideas foron as seguintes:
1. Os movementos celestes son uniformes, eternos, e circulares ou compostos de diversos ciclos (epiciclos).
2. O centro do universo atópase cerca do Sol.
3. Mercurio, Venus, A Terra e a Lúa, Marte, Júpiter e Saturno son os planetas que están orbitando ao redor do sol. (Nese entón non se coñecían aínda Urano e Neptuno.)
4. As estrelas son obxectos que están a unha distancia moi superior ao sol e permanecen fixos, por esta razón non orbitan ao redor deste.
5. Os movementos da terra son: a rotación diaria, a revolución anual, e a inclinación anual do seu eixe.
6. O movemento retrógrado dos planetas é explicado pola rotación da Terra.
7. As estrelas están a unha distancia moi superior á que hai entre o Sol e a Terra.
Finalmente faleceu na cidade de Frombork, Prusia, Polonia, 24 de maio de 1543. Aínda que Copérnico tivo moita influencia dos pensamentos da igrexa, logrou desprenderse e criticar o modelo conservador que era o creíble naquela época. Con todo, deixou un gran legado que despois serviu para o actual estudo da astronomía.


Se queres seguir aprendendo sobre os planetas e o noso sistema solar podes consultar os seguintes enlaces:
http://legacy.spitzer.caltech.edu/espanol/edu/askkids/ssys.shtml

http://encinas.lacoctelera.net/categoria/el-sistema-solar

e para os máis pequenos:
http://educa-ciencia.com/sistema-solar-infantil.htm

18 feb 2013

El juego de los cuentos

Esta é unha páxina de educamadrid para nenos de tres anos con actividades sobre contos con enlaces a archivos word e pdf que describen as actividades e os seus obxectivos:
 
Unha boa forma de pasar un ratiño de aprendizaxe motivador

Chinese New Year


Do you want to make a beautiful craft?
Watch this web and learn how to make a beautiful lantern to decorate your room: http://learnenglishkids.britishcouncil.org/en/craft-downloads/chinese-new-year

O ENTROIDO


Máscaras, disfraces, música e baile para celebrar o entroido. E non choveu!




























30 DE XANEIRO, DÍA DA PAZ



O noso mural da paz coas catro cancións que iamos cantar

Atopamos unha unidade didáctica chamada "Investiga sobre a Paz" feita polos compañeiros do C.E.I.P. Mestres Goldar de Vigo . que consideramos moi educativa e informativa porque nos alenta a investigar sobre a Paz.

Todos os ciclos preparamos unha canción sobre a paz e o día 30 cantámolas á entrada da mañá, ao vir do recreo, antes de ir ao comedor e na entrada da tarde.

Os máis pequenos cantaron unha canción de Juanes: "Paz, Paz, Paz"




Os nenos e nenas do 1º ciclo cantaron "Que canten os nenos" de José Luis Perales.
 Os alumnos e alumnas do 2º ciclo cantaron "I've got peace like a river" que é unha canción clásica en inglés sobre o tema da Paz.
 



E o 3º ciclo cantou unha versión en galego de "Los niños queremos la paz" que vos deixamos aquí:
                        Parouse o reloxio no andén, da estación.




                                               Despertou, unha canción nun rincón do corazón.
                                               Son de aquí, son de alá… marcharon sen poder falar.
                                               a familia, somos todos enunca, imos a olvidar.
                                               Amigo, comigo ti podes contar,
                                               e todos unidos imos a gañar.
                                               Canta conmigo, canta, gritaremos basta xa.
                                               Ven e dame a man, os nenos queremos a paz.
                                               A nosa voz chegará pola terra e polo mar.
                                               Eu estarei, ti estarás, e nunca nos farán calar.
                                               Non nos van a quitar a esperanza de vivir,
                                               Nun mundo sen temor onde poder ser feliz.
                                               Hoxe estamos aquí  e queremos cantar,
                                               os nenos queren estar en Paz.
                                               Hoxe estamos aquí  e queremos cantar,
                                               O mundo quere estar en Paz.
                                               O mundo quere estar en Paz.
                                               O mundo quere estar en Paz.
Ainda que todos estamos de acordo no interés de celebrar un día da Paz e lembrala especialmente, pensamos e estamos convencidos de que o día da Paz é todos os días e que os nosos esforzos por recordalo nos fan ser mellores persoas.

15 feb 2013

O INVERNO


Para esta época do ano na que psamos tanto tempo na casa deixámosvos un enlace a unha páxina que ten recomendacións de lecturas sobre o tema do inverno para nenos e nenas de todas as edades.                                       http://www.slideshare.net/biblioabrazo/invierno-6433929?from=ss_embed    (en castellano)
 
pero... aqui tedes outros enlaces a páxinas en galego cheas de actividades e recomendacións de lectura en galego
 
nela atoparedes as máis variadas actividades e contos no noso idioma tanto para nenos e nenas de primaria como de infantil.
 
 
 

SAMAÍN E/OU HALLOWEEN

Neste enlace tedes unha información interesantísima sobre o tema do Samaín e o Halloween
 
Nós este ano celebámolo facendo un mural conmemorativo e traballando na clase unha unidade didáctica.
 
 


 Nesta páxina aprende a pronunciar o vocabulario de Halloween en inglés:
 
Do you want more? The next web is full of funny activities. Have a look and enjoy it!

AS POSTAIS

Todos coñecedes a postal que gañou o concurso de postais do Nadal no que participaron todas as clases do colexio porque foi a nosa tarxeta de felicitación para as familias, pero se non tivéstedes a oportunidade de ver as outras, aquí van un par de fotos do gran mural que fixemos para expoñelas todas.


3º e 4º posan diante do mural

O FESTIVAL DE NADAL III

Os nenos e nenas de 5º 



amenizaron o festival encargándonse  de preparar un montón de interesantes consellos a modo de anuncios da TV do Corgo.

Cantaron e bailaron para recordarnos a importancia de ser solidarios, de ter bos costumes, de recordar aos demáis e de valorar a cultura e lembrar a os amigos e parentes.
E por último, 6º: que ademáis de encargarse da presentación do festival...


presentaronnos un conto diferente... unha carapuchiña forte que amedrenta a un lobo... unha forma simpática de traballar a coeducación